Alliantie NoT Alliantie NoT
Noobs op Travian
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aanvallegers, overnames, etc.

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Alliantie NoT -> Tips & Hints
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Popfckerrr
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Jun 2008
Berichten: 29
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: 25-06-2008 16:11:44    Onderwerp: Aanvallegers, overnames, etc. Reageren met citaat

Allereerst aanvalslegers:
Ik zal hier kort over zijn, omdat ik bang ben dat jullie anders denken wat een gelul en niet verder lezen.

In deze fase van het spel moet je leger zeker net zo groot zijn als je populatie. Eigenlijk groter. Ons gemiddelde is: 4535 op dit moment. Dat betekent dat iedere speler dus minimaal wel zo'n 2k bijlen moet hebben en 500 ridders. Dit moet in mijn ogen best te halen zijn.

Let wel op, ik heb het over troepen uit één dorp. Maak altijd maar 1 of eventueel 2 legers. Dus niet uit 4 dorpen 500 bijlen, dat kan aan het begin, maar dat is nu over. Nu moet dan gewoon 1 groot leger hebben van 2000 bijlen en een zooi ridders.

Voor Germanen kan ik aanraden:
Evenveel germaanse ridders in graanpunten als dat je bijlen hebt, dus:
3000 bijlen + 1000 ridders. Ridders zijn voor sommige nog een beetje duur misschien, maar probeer die kant op te werken. Voor Romeinen enz hetzelfde, probeer je leger qua infanterie en cavalerie in balens te hebben qua graanpunten.

Daarnaast moet je ook zorgen voor genoeg rammen. Liefst minimaal 250 stuks in de loop van het spel, liefst 500 of meer. Zorg ook voor veel kata's. Liefst minimaal een paar honderd, zodat sloopactie gemakkelijker worden.

Meer ga ik hier niet over zeggen, vragen kan je hieronder stellen. Nuttige bijdragen kunnen daarna hier toegevoegd worden.

Aanvallen:

Zoals ik al zei, 1 of eventueel 2 aanvalsleger is een must, liefst 1 grote eigenlijk. Ga je aanvallen, val dan ook altijd met je gehele leger aan, en niet met een deel, dit zorgt alleen maar voor grotere verliezen.

Losse aanvallen:
Wil je iemand gaan vegen, en geen sloopactie plegen of wat dan ook, val dan niet zomaar aan zonder dat je een idee hebt wat je ongeveer kan verwachten. Valt iemand je aan uit zijn aanvalsdorp, counter dan niet gelijk zijn aanvalsdorp of hoofddorp, zodat je tegen veel defence aanloopt. Pak dan een nutteloos dorp van hem aan (geen aanvals of hoofddorp dus) en stuur eventueel kata's mee. Hij kan nooit alles verdedigen en zal zijn aanvalsdorp en hoofddorp eerst verdedigen. Fake er altijd veel bij, dus elk dorp 1 aanval met de langzaamste troepen die ook bij de echte aanval zitten. Zo zorg je dat je veilig kunt aanvallen. Aanvalsdorpen of hoofddorp aanvallen, op welke manier dan ook, kan wel, maar doe dit nooit impulsief!

Sloopacties:
Nu wordt het iets ingewikkelder en zal je misschien dingen tegen komen waarvan je denkt: hé dat wist ik nog niet!

Als je gaat slopen, moet je eerst het dorp kiezen. Kies je een nutteloos dorp, dan kan je het best voor een graanlock gaan. Een volledige graanlock houdt in:
- Hoofdgebouw
- Pakhuizen (eventueel 2 keer)
- Silo (waarschijnlijk 2 keer)
- 6,9 of 15 graanvelden
- bakker en korenmolen.
Voor een 6-croper komt dit neer op ongeveer ruim 400 kata's. Zorg dus dat je die hebt. Als je zo'n volledige graanlock uitvoert staat zijn dorp negatief qua graan. Hij kan dus geen gebouwen meer bouwen, en zal zijn eigen gebouwen moeten slopen voordat hij weer een ander gebouw of graanveld kan plaatsen.

Bovenstaande werkt natuurlijk ook zeer goed op een hoofddorp, maar daar kan je altijd meer defence verwachten. Wil je het toch doen, hou er dan ook rekening mee dat de graanvelden hoger zijn en daar meer kata's voor nodig zijn.

Stel je wilt een aanvalsdorp aanvallen. Dingen die je kan doen zijn:
- Barak, stal, grote barak, grote stal, en zo'n 4 silo's wegschieten. Nu kan hij geen nieuwe troepen maken en heeft hij weinig ruimte om zijn leger te voeden omdat er geen silo's meer zijn (waarschijnlijk)
- Graanlock. Ook leuk om zijn aanvalsdorp. Het wordt helemaal leuk als je daarbij zijn verzamelplaats vernietigd. Hij kan dan niet meer zien hoe laat de aanvallen precies aankomen en uit welke dorpen. Ook kan hij zijn troepen niet meer wegsturen waardoor ze blijven verhongeren omdat hij ook zijn silo niet kan opbouwen. Ook de verzamelplaats kan hij niet opbouwen. Als je er dan dus snel bij bent kan je ook zijn aanvalsleger uitschakelen omdat hij die niet kan wegsturen. Verdedigen voor hem is erg moeilijk omdat hij geen ruimte heeft met zijn silo.

Nu de uitvoering. Je hebt je doelen gekozen en wilt verder gaan. Zorg dan dat je sowieso je verzamelplaats op level 20 hebt staan. Je kan dan met deze versie van Travian op 2 doelen per aanval mikken. Je moet dus kata's voor 2 doelen sturen, en dan verdeelt hij de kata's evenredig over de 2 doelen!

Daarna open je met explorer of wat dan ook verschillende travian vensters. Je selecteert in elk scherm een aanval. Dus bijvoorbeeld voor 10 doelen 5 verschillende aanvallen. Dan plaats je alle schermpjes achter elkaar en zorgt dat alle verstuur knoppen naast elkaar zitten zodat je heel snel allemaal kan aanklikken. Zorg er dan voor dat je als eerste je veeg aanklinkt. Een algemene regel met aanvallen en verdedigen is namelijk:
Stel er komen 4 aanvallen op 1 seconde binnen uit 4 verschillende dorpen. De aanval die als eerst verstuurd is komt dan ALTIJD als eerste aan. Dus als jij als eerste de veeg verstuurd, en op dezelfde seconde nog een paar aanvallen plaats, komt de veeg altijd als eerste aan, met daarna de kata's in volgorde van versturen. Dit is altijd zo!

Dit ziet er dan zo uit:




En als je dan je aanvalsoverzicht bekijkt ziet het er zo uit. De bovenste aanval komt het eerste aan, de laagste komt als laatste aan, ongeacht dat ze op dezelfde seconden aankomen. Zo kan je het nog een laatste keer controleren en evetueel opnieuw sturen als je vindt dat je niet snel genoeg hebt geklikt. En ja, de dorpen staan erbij, en nee, die verzamelplaats staat niet op level 20, maar gelukkig is dat ook niet ons aanvalsdorp:-)





Op deze manier kan je dus in 2 seconden een compleet dorp graanlocken. Dit heeft als voordeel dat de tegenstander veel minder mogelijkheden heeft om te timen met defence. Als je snel klikt kan je 4 of zelfs 5 seconden in 1 seconden krijgen, dat betekent dat je een graanlock in 1 seconde doet er er niet getimed kan worden. Je kan ook als extra veiligheid bij de aanval waarvan je verwacht dat die op de volgende seconde komt een leuke hoeveelheid troepen meesturen, zodat eventuele getimede defence weer netjes geveegd wordt voor de overige kata's. Deze methode is met meerdere browsers mogelijk.)

Overnames:
Eigenlijk kan ik hier nu heel kort over zijn. Stel we zijn iets verder in het spel en iedereen heeft genoeg leiders om in 1 keer een dorp te kunnen overnemen. Want dan de ideale situatie is, is dat je veeg het langste loopt van alle aanvallen. Dan kan namelijk het volgende:
Een 1 seconde overname!
Dat kan je doen door als eerste je veeg met kata's! te versturen. Daarna verstuur je alle leiders, op diezelfde seconde. De veeg komt altijd het eerste aan dan en als je daarna alle leiders op die seconde krijgt is er geen mogelijkheid om verdediging te timen en is het dorp mits je door de verdediging heen komt en er genoeg leiders mee gingen en je het paleis/residentie vernietigde, altijd van jou!

Vragen kan je hier onder stellen. Graag alleen nutte bijdragen:-).

Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft. Is er nu iets waar je meer van wilt weten, of niet zeker van bent, vraag het gerust![/i]

Edit:
Handige trucjes met overnames:
- Zorg voor 3 leiders uit je aanvalsdorp met de mogelijkheid tot een groot feest. Hiermee kan je in 1 aanval al 90% loyaliteit verlagen en is daarna nog maar 1 of 2 leiders nodig, afhankelijk van het verschil in populatie met de verdediger.
- Stel je denkt dat je veel schade gaat oplopen bij het vegen van de verdediging en je hebt 3 leiders bij je veeg. Open dan weer 2 schermpjes en stuur je veeg eerst en daarna in dezelfde seconden je 3 leiders met bijv 100 bijlen begeleiding. Hiermee voorkom je dat bijvoorbeeld 2 leiders dood gaan bij het vegen en dat de overname mislukt.


Extra: Button bashing

Stel, je hebt maar 2 dorpen en 60 katta's + wat andere legers. Jij wilt een brutale (kleine) farm graanlocken, dus je hebt niet veel katta's nodig per graanveld.
Het enige dat je nodig hebt, is katta's, een veeg hoeft niet want je farmed hem toch al.
Wat je doet is, je deelt je overige troepen door 6 en je kattapulten ook (elk graanveld 10).
Mocht je dit hebben ingesteld en je hebt 140 bijlvechters (deel maar door 6...), dan is dit als nog niet erg. Met mijn methode maakt dit niet uit.

Je hebt dus alles ingesteld en je bent bij het scherm waar alles staat samengevat: druk nog niet niet op aanval.
Wat je moet doen, is button bashing (zo veel mogelijk achter mekaar op "aanval" drukken). Zo kun je in dit geval 6 aanvallen van 10 kattapulten en wat bijlvechters.
Je laatste aanval heeft misschien 2 of 3 bijlen minder, maar in 1 seconde komen er wel 6 aanvallen aan. Probeer dan nog maar eens defence te regelen![/b]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Alliantie NoT -> Tips & Hints Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum