Alliantie NoT Alliantie NoT
Noobs op Travian
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Overname van dorpen

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Alliantie NoT -> Tips & Hints
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Popfckerrr
Site Admin


Geregistreerd op: 25 Jun 2008
Berichten: 29
Woonplaats: Hier

BerichtGeplaatst: 25-06-2008 16:16:08    Onderwerp: Overname van dorpen Reageren met citaat

III.1. Overnames
III.1.a De tactiek
BELANGRIJK: zorg dat je voldoende cultuurpunten hebt voordat je aan een overname begint. Want net zoals voor de stichting van een nieuw dorp heb je cultuurpunten nodig om een extra dorp te kunnen krijgen.

Overnames worden het best geleid vanuit een paleis (kan je 3 keer senator bouwen, moet je niet in elk dorp je verzamelplaats volledig uitbreiden, ...), maar dit is natuurlijk niet strikt noodzakelijk. Belangrijker is dat je dit senatordorp na de overnames gemakkelijk kan omvormen tot een ondersteunend aanvallend dorp (er moeten dus voldoende graanveldjes -7- aanwezig zijn).

Om de overname zo snel mogelijk te laten verlopen zijn de volgende zaken belangrijk:
1. Meerdere dorpen werken samen voor een overname;
2. Meerdere senatoren zijn hierbij betrokken;
3. De aanvallers liggen in de nabije omgeving van het slachtoffer, zodat alles snel afgehandeld kan worden, zonder opgemerkt te worden;

Het best kan dit georganiseerd worden per sector. Hierbij moet hetvolgende aanwezig zijn:
1. 1 Scoutdorp dat een goede inschatting kan maken van de slaagkansen.
2. Minimum 1 dorp met upgegrade clubswingers: zij gaan de eerste aanvalsgolf vormen;
3. Minimum 1 aanvallend dorp met katapulten (en begeleidend leger), dit zodat paleis of residentie neergehaald kunnen worden.
4. 4 of 5 senatoren aangevuld met goede aanvallende troepen (infanterie, aangezien zij de senator gaan moeten vergezellen is hoge snelheid niet belangrijk). Deze zorgen ervoor dat zij hun aanvallen goed op elkaar afstemmen, zodat een overname afgerond kan worden in 1 nacht tijd.

Van zodra de overname bevestigd is, is het belangrijk dat dit dorp bevoorraad wordt met verdedigers. Zowel een basisverdediging als (massa-)versterkingen worden aangeleverd.

De speler die uiteindelijk het dorp verovert, bedankt uiteraard zijn collega-aanvallers (vooral deze met de senatoren), dit kan onder meer hen van grondstoffen te voorzien. Maar zoals al werd gezegd in de tekst van sk888er is dit een soort van roulatiesysteem waarbij elke senator aan de beurt gaat komen. De ene keer wordt je geholpen, de andere keren help je zelf. Op deze manier is het dus ook niet nodig dat er werkelijk grondstoffen doorgestuurd worden. Aangezien zij een volgende keer waarschijnlijk in de andere richting zullen teruggestuurd worden.

III.1.b Praktische organisatie
Tot hier dus de tactiek erachter. Omdat er soms snel beslist moet worden of er al dan niet tot een overname overgegaan wordt (je kan bv het dorp net geïsoleerd hebben van zijn naaste alliantieleden, de verdediging is net volledig gesloopt, ...), wordt de praktische organisatie over gelaten aan de aanvalsgeneraal of een van zijn luitenanten.
De hele alliantie mag, maar moet niet hierover geconsulteerd te worden.

Van zodra er iemand een goed overname dorpje ontdekt heeft licht hij de aanvalsgeneraal in. Deze moet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van de senatoren en troepensterkte in de regio van het overnamedorp. De aanvalsgeneraal (of de initiatiefnemer) contacteert de verschillende mogelijke deelnemers voor de aanval en licht ook de verdedigingsdorpen (deze die hoogwaardige verdedigingstroepen produceren) in, zodat na de overname (zeer goed afspreken!!) verdedigingstroepen aangevoerd kunnen worden.

Nu volgt een modelverloop van de aanval, maar omdat elke situatie anders is, zijn afwijkingen dus zeker toegestaan:
1. snellere scouts gaan eerst nog eens de informatie na.
2. aanvallen met katapulten/rammen om paleis of residentie/ muur neer te halen, moeten eerst vertrekken.
3. Daarna worden massa clubswingers (in aanvalsmodus) naar het over te nemen dorp gestuurd. (niet gierig zijn, je moet er zeker van kunnen zijn dat niets deze aanvalsgolf kan overleven! Hiervoor is ook de info van de scouts belangrijk)
4. de oorsprongdorpen van de senatoren worden gerangschikt volgens afstand. Zorg ervoor dat de aanvalsgolf met zo min mogelijke tussenpozen aankomt: tussen elk bezoek van een senator en zijn gevolg mag maar enkele seconden tot minuten zitten. Moest het dorp niet overgenomen zijn na de eerste golf (dus door de senator die het verst verwijderd is/laatst een bezoek heeft gebracht), dan kan het meest nabije dorp nogmaals gaan, evt gevolgd door het volgende, enz.
5. clubswingers en andere aanvallers (bijlvechter, zwaardvechters, imperianen, paardjes, ..) kunnen eventueel ook meegestuurd worden om tussen de eerste aanvalsgolf door clubswingers en de verschillende senatorbezoeken mogelijke versterkingen te decimeren.
6. niet steeds noodzakelijk, maar zeker wanneer een dorp van een sterkere alliantie wordt overgenomen kan dit wel nuttig zijn: ook aanvallen uitvoeren op nabijgelegen dorpen die tot dezelfde alliantie behoren als het over te nemen dorp. Op die manier riskeren we niet om na onze laatste senator een vijandige senator te zien langskomen.


III.2. Locatie van hoge aanvalintensiteit

III.2.a Vernietig de vijandige scouts (geef ons onze ogen terug)
Scouts houden steeds onze gevaarlijkste buren in het oog. Wordt het aantal scouts in een bepaald dorp te groot zodat we niet meer kunnen zien wat daar staat, dan gaan we tot de aanval over.

[b]III.2.b Aanvallende legereenheden.
Wordt er in een vijandig dorp een hoge aanvallende legerconcentratie gescout, dan verdient dit dorp meteen de voorkeur om aangevallen te worden.
Idem als er een senator of kolonisten worden aangetroffen.
Dorpen met een hoge concentratie aan verdedigers laten we links liggen. Het zou anders iets te kostelijk worden om steeds die aanvallende troepen te vervangen. En ondertussen kost het in stand houden van zo een groot verdedigingsleger veel graan aan onze vijand.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Alliantie NoT -> Tips & Hints Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum